EXERCICIS D'ANÀLISI

Els anuncis institucionals, en lloc de vendre un producte, busquen conscienciar la població sobre algun tema sensible com els accidents de trànsit, el consum de drogues, la necessitat de reciclar, etc. Per a la prevenció dels accidents de trànsit, al llarg del temps s’han utilitzat diferents estratègies buscant la màxima efectivitat, és a dir, la reducció dels morts i ferits a la carretera. Aquí en tens alguns exemples, mira’ls i respon les tres qüestions:

 

 

 

 

 

a) En dues o tres paraules, com definiries l’estratègia de cada anunci, és a dir, la manera com intenta convèncer l’espectador?

b) Hi ha qui diu que alguns anuncis (com el darrer) són inadequats perquè són massa violents, sensacionalistes, etc. Però hi ha qui diu que qualsevol cosa és adequada si serveix per reduir els accidents. I a tu, què et sembla? Creus que hi hauria d’haver un límit i, en aquest cas, quin hauria de ser?

c) Deixant de banda si són adequats o no, quin creus que és l’anunci més efectiu per a reduir els accidents (no el que a tu t’agradi més)?

 


 

Mireu aquest anunci:

L’última frase de l’anunci recomana fer-se una assegurança de vehicle “perquè la teva dona també agafa el cotxe”.

a) Alguns publicistes afirmen que la publicitat només és un reflex de la realitat. Creieu que les dones de la realitat són com la que es pinta a l'anunci?

b) Diríeu que l’anunci busca ridiculitzar les dones? Amb quina finalitat?

c) Creieu que les coses com penjar un quadre ja les sabem fer quan naixem o les aprenem després? Diríeu que hi ha més homes que dones que saben penjar un quadre? Per què? 


Anuncis antics

Hi ha molts anuncis que ens recorden constantment, especialment al públic femení, que no tenim una imatge tal com “hauria de ser”, que això ens ha de fer sentir malament i que podríem aconseguir la imatge desitjada només consumint aquell producte…

Òbviament, és un problema complex, amb repercussions difuses sobre l’autoestima i l’origen del qual va molt més enllà de la publicitat; és fàcil caure en la simplificació i fins la demagògia en aquest tema. Hi ha, però, alguns anuncis que ens poden ser especialment útils per parlar-ne. En veiem un d’antic i un de nou del mateix producte per veure que en això potser tampoc les coses no han canviat gaire.

 

a) Segons els dos anuncis, què necessita una dona per ser feliç a la vida?

b) Què necessita per aconseguir-ho?

c) Què us sembla aquest missatge?

d) I als anuncis de bellesa d’avui, creieu que també donen aquest missatge o ha canviat? Busqueu-ne alguns i comproveu-ho.

Joomla templates by a4joomla