A- A A+

LA HIBRIDACIÓ DE GÈNERES:

  1. De la gran nebulosa d'imatges que ens arriben a través diferents productes i dels mitjans de comunicació, cada dia costa més distingir les de procedència virtual de les que han estat captades directament de la realitat. Aquest fet, com ja hem explicat és provocat, en gran mesura per les possibilitats tècniques dels mitjans digitals.
  2. Aquesta confusió encara és més gran quan una mateixa imatges pot ésser utilitzada en àmbits molt diferents per a finalitats contraposades: què podem pensar de la imatge d'un personatge de videojocs, que al cap d'un temps es convertirà en un personatge de carn i ossos interpretat per un actor, que protagonitzarà pel·lícules, però que també apareixerà en anuncis, sortirà en programes de la televisió i presentarà un documental. És evident que el fet de tractar-se del mateix personatge/actor pot provocar que tots els diferents missatges que protagonitza siguin considerats i valorats sota els mateixos paràmetres.
  3. Aquesta confusió ens condueix a una altra: la hibridació de gèneres. En certa mesura, determinats paràmetres d'estil i d'ubicació han determinat el tipus de missatge que es transmetia a través d'imatges. Actualment impera en els mitjans de comunicació el que en podríem dir intercanvi d'estils. Si ens centrem en la fotografia molts dels recursos visuals que utilitza la publicitat per a seduir als consumidors són emprats per la fotografia de realitat i, al revés, alguns recursos de la publicitat són manllevats de la fotografia de realitat. 
L'EXEMPLE DE BENETTON:
El cas de Benetton i Oliviero Toscani és bastant significatiu per a analitzar, explicar i comprendre diferents factors relatius a la utilització de la fotografia, entre ells la hibridació de gèneres. En els anuncis que Benetton ha anat traient al llarg dels seus anys d'existència s'hi barregen elements que provenen de la publicitat, l'art, el fotoperiodisme tot amanit amb continguts ideològics i de caire social.
Amb les seves fotografies Benetton s'autoconstrueix un món a través d'una estètica molt determinada que, d'una manera o d'altra, dóna un valor afegit als seus productes. La qüestió clau és com fer que una determinada estètica participi d'una sèrie de conviccions o idees sobre la societat en què vivim. El dispositiu publicitari de Benetton va molt més enllà de les fotografies o dels seus anuncis: la utilització d'imatges de premsa sobre temes controvertits per als anuncis, la creació d'una escola d'art, la publicació de la revista Colors amb contingut de caire social... entre d'altres, configuren un gran entramat per a construir la imatge de l'empresa.

 

 
 
 
 

 

CAMPAÑAS DE BENETTON

 Podeu ampliar la informació des d'aquest enllaç

Cal revisar, repassar i llegir amb atenció els enllaços treballats en aquesta unitat.

 

Joomla templates by a4joomla