SNAPSEED App d'edició d'imatges:

  

APPS PER A ESTAR CONNECTATS:

Us caldrà l'app google PHOTO:

   
 GOOGLE PHOTO MAC  GOOGLE PHOTO ANDROID

Us caldrà l'app google DRIVE

 
 GOOGLE DRIVE MAC  GOOGLE DRIVE ANDROID




Editors per crear infografies:

Eina per crear infografies: http://piktochart.com

Eina per crear infografies: http://www.easel.ly

 

Eina per a a l'elecció de colors:

Eina per a a l'elecció de colors: https://kuler.adobe.com/explore/newest/

 

Eina per a cercar imatges i icones

Web per cercar imatges lliures per tonalitats de colors: http://www.unprofound.com

Web per cercar icones lliures: http://www.unprofound.com

Web per crear icones lliures: http://www.unprofound.com

 

Editors online:

Eines d'edició gràfica: http://apps.pixlr.com/editor/

Eines d'edició gràfica: http://www.picmonkey.com

Eines d'edició gràfica: http://www.photoshop.com/tools - http://photoshopen.blogspot.com 

 

LA PUBLICITAT I LA PROPAGANDA.

La publicitat i la propaganda són tècniques de comunicació que estimulen al consumidor o destinatari de les mateixes perquè adquireixi productes d'una determinada marca (publicitat) o adopti determinats punts de vista (propaganda).


La societat actual està basada en el consum.
 Les empreses necessiten vendre i, a més de la qualitat dels productes, un dels factors que faciliten les benes és la publicidad.La eficàcia de la publicitat és clara: si no resultés una bona inversió les empreses no la farien.

ELS ANUNCIS

La publicitat, mitjançant els ANUNCIS, aconsegueix influir en els nostres gustos i dirigir-nos cap a la compra. A més, en última instància, els consumidors seran qui paguin la publicitat al comprar els productes. Podem considerar quatre tipus d'anuncis:

- De presentació: expliquen les característiques del producte. 
- De qualificació: expliquen els beneficis que ofereix el producte. 
- Comparatius: comparen el producte amb la competència 
- De presència de la marca o eslògan.

En els ANUNCIS cal distingir entre la idea i el tractament formal. En tot cas han de transmetre el missatge clarament ia primera vista. No han d'amagar les seves intencions en el text perquè molta gent no ho llegeix. Els receptors dels anuncis experimentem, de manera inconscient, diverses sensacions:

- Primer captem la informació i ens assabentem de l'existència del producte i de les seves característiques. 
- Després fem una segona lectura inconscient que provindrà de la composició de les imatges, dels valors que transmeten i de l'impacte que ens produeixen.

Els anuncis de text operen segons les 4 fases que sintetitza l'acrònim AIDA:


- Felicitat,
 desig de imitació, identificació amb els personatges que surten als anuncis i que desperten la nostra admiració.
 Volem semblar a ells, ser tan atractius o importants com ells i ens podem arribar a creure que consumint el seu producte ho aconseguirem. També el fet que un personatge prestigiós faci un elogi d'un producte ens dóna certa confiança sobre la seva qualitat. La publicitat és un reflex de la nostra societat consumista, materialista i hedonista.
 Crea necessitats per després vendre productes que suposin la solució al problema. L'ànima de tot anunci és una promesda de felicitat, èxit, bellesa, joventut, llibertat, poder, seguretat ... Així generalment transmeten valors com:

- Competitivitat. Instint de superació. Anuncis que provoquen la necessitat de destacar, de ser més que els altres. Prestigi, poder, futur. 
- Èxit (social i sexual). Força. Instint d'agressivitat. Ens volen convèncer de la necessitat de ser agressius i dominants per triomfar en les nostres relacions personals. I suggereixen que amb el seu producte ho serem. 
- Joventut. Dinamisme i activitat amb la qual s'identifiquen sobretot els joves. Llibertat, risc, humor. L'anunci ho aconsegueix projectant imatges amb molt de ritme. 
- Erotisme. Bellesa. La figura femenina es presenta com un objecte de desig més per ser consumit. S'usa el seu atractiu per vendre qualsevol cosa. Actua com a reclam d'atracció sexual o com a mare i mestressa de casa sacrificada que fa feliços els seus. 
- Modernitat. Comoditat. Luxe. Elegància. Es dóna la imatge de cert estil de vida que volem aconseguir. Afany de possessió 
- Higiene per sobre de tot. Provoquen una necessitat obsessiva per la neteja. 
- Consumisme. Sentiments units al consum. Alguns anuncis postulen que per obtenir l'afecte d'algú cal consumir un cert producte. Es juga amb els sentiments de les persones.

En canvi els anuncis no promocionen: esforç, sacrifici, estalvi, autoritat, castedat, solidaritat, humilitat, acceptació del fracàs i del dolor ...

 

ANÀLISI OBJECTIU DELS MISSATGES PUBLICITARIS

El ANÀLISI OBJECTIU proporcionarà una descripció detallada del audiovisual. Actuarà sobre aspectes denotatius. Es tractarà de respondre a la pregunta: Què veiem?

- Identificació del mitjà on apareix: tipus, nom, data, destinataris, preu, situació i extensió / durada. 
- Descripció del producte: característiques, destinataris, preu. 
- Acció: model comunicatiu (discurs, relat / gènere ...), estructura narrativa (seqüències i escenes), tractament (científic, humorístic, romàntic ...). 
- Descripció objectiva de les imatges: objectes, personatges (i els seus gestos), escenaris ... 
- Característiques de les imatges: iconicitat, complexitat, originalitat, grau de polisèmia. 
- Aspectes sintàctics: enquadrament, centres d'interès, tipus de plans, angulació, profunditat de camp, ritme, moviments, temps ... 
- Elements simples de les imatges: punts, línies, formes, llums, colors. 
- Text (escrit i verbal): contingut, tipus de lletres, situació del text, temps i persones verbals, registre lingüístic (poètic, tècnic, acadèmic, popular ...) .... 
- Música i efectes.

Cada element formal té una funció: narrativa, semàntica, estètica.

 

ANÀLISI SUBJECTIU DELS MISSATGES PUBLICITARIS

El ANÀLISI SUBJECTIU de l'audiovisual presentarà la nostra interpretació del material i dependrà de factors aliens a la pròpia imatge (condició social, edat, conflictes interns ... que tingui l'individu). Actuarà sobre aspectes connotatius. Es poden fer servir camps semàntics. Tractarà de respondre a la pregunta: Què ens suggereix la imatge?

- Impacte: agrada, què és el que agrada més (la idea o el tractament formal)?, Quins aspectes són els més impactants?. 
- Presentació del producte: quines qualitats es destaquen?, Quins s'ometen?, Grau de veracitat ... 
- Estratègia comunicativa i persuasiva: pretén convèncer raonablement o seduir?, L'espectador participa per identificació o per projecció? 
- Funció que realitza el text (escrit i verbal): expressió bàsica del missatge (imatge = il · lustració), reforç del missatge que presenta la imatge, contradicció, comparació ... 
- Significat que es deriva dels elements morfosintàctics: plànols, angulació, color, llum ... 
- Funció de la música i els efectes. 
- Recursos expressius utilitzats: hipèrboles, metàfores, símbols ... 
- Públic al qual s'adreça: sexe, nivell social, nivell cultural, edat, ideologia ... 
- Valors que transmet: èxit, bellesa ....

 

FITXA PER AL ANÀLISI CRÍTIC D'ANUNCIS PUBLICITARIS 

ANÀLISI CRÍTICA D'ANUNCIS PUBLICITARIS

PREMSA, RÀDIO, TV, INTERNET ...

Per analitzar els mecanismes que utilitzen els missatges AV i com influeixen en els destinataris - Pere Marquès - UAB (2001)

ANÀLISI OBJECTIU. Què veiem?
Nom del producte / marca:

Eslògan / logotip:

Descripció del producte i dels seus destinataris:

Utilitat / funció, preu

.

Identificació del mitjà en què apareix:

Nom del mitjà / publicació, data, horari / ubicació, extensió / durada

.

(Subratllar un de cada apartat)

TIPUS DE CAMPANYA: campanya prèvia d'expectació - llançament del producte - campanya de manteniment

TRACTAMENT DEL PRODUCTE: presentació de les seves característiques - lloa dels seus efectes - qualificació dels seus avantatges enfront d'altres

Descripció dels elements morfològics:
Escenari (entorn físic i sociocultural ...), sons, objectes, personatges (personalitat, edat, gènere, etc.)

.

Estructura narrativa (SI TÉ)):
¿Discurs o relat?, Quina història compte? (Presentació, desenvolupament, solució), què passa?, A qui?, En quin context?

.

Aspectes sintàctic - expressius:
Plànols i angles de la càmera, enquadraments, profunditat de camp, ritme, moviments de càmera, llum, color, efectes sobre les imatges ...

.

Tractament lingüístic:
Cientificotècnic, humorístic, poètic-romàntic, popular, surrealista ...
 
Text escrit:
Escrit i verbal: missatges que s'emeten, persones i temps verbals, tipus de lletra, caracterísitcas de la veu ...

.

Música i efectes sonors:

.

SI TÉ ESTRUCTURA NARRATIVA, INCLOURE HISTORY BOARD AMB ELS PLÀNOLS MÉS SIGNIFICATIUS.

 

ANÀLISI SUBJECTIU. Què ens suggereix?
Impacte de l'anunci:
Ens agrada? Què és el que més ens agrada (o desagrada), la idea o la manera d'expressar?, Resulta creatiu?, Quins són els aspectes més impactants? Es recorda l'eslògan?

.

Presentació del producte:
Qualitats que es destaquen i aspectes que s'ometen; grau de veracitat. Quins avantatges reals ofereix aquest producte enfront d'altres?

.

Públic al qual s'adreça l'anunci:
Gènere, nivell sociocultural, edat, ideologia ...

.

Valors i estereotips que s'utilitzen com a reclam o es manifesten:
Bellesa, èxit social ... Quina visió es dóna d'ells? S'estableixen relacions causa - efecte amb el producte?

.

Significat que es deriva dels elements morfosintàctics i expressius:
Plànols i angles de la càmera, enquadraments, profunditat de camp, ritme, moviments de càmera, llum, color, efectes sobre les imatges ...

.

Aportacions de l'estructura narrativa: (SI TÉ)
Personalitat i gestos significatius. Relació de personatges i context amb els destinataris del producte. Quines emocions provoquen els personatges? Què aporta el producte a la solució del conflicte? Com transforma els personatges i al context?

.

Funció que realitza el text escrit / verbal:
Expressió bàsica del missatge, reforç del missatge icònic, contrast ...

.

Funció que realitzen la música i els efectes especials:
Evocar, destacar, acompanyar ...

.

Recursos estètics i semàntics utilitzats:
Metàfores, hipèrboles ... ¿quina funció fan?

.

Estratègia comunicatiu - persuasiva. Com aconsegueix AIDA?:
Com capta l'atenció (personatges coneguts, repetició, sorpresa ...)? Pretén convèncer raonadament o seduir? ¿L'espectador participa per identificació o per projecció?

.

 

FONTS D'INFORMACIÓ SOBRE PUBLICITAT

Anuncis

Bibliografia

  • ALCACER, José Antonio (1991). Què és el món del cartell? Madrid: edicions Granada
  • ESTIMAR, Víctor (2001). "La televisió i la publicitat en educació". Revista Comunicació i Pedagogia, núm. 177, pp. 33-39
  • CORRETJA, Ramón; GUZMAN, M. Dolors; AGUADEZ, Josep I (2000). La dona invisible. Una lectura dissident dels missatges publicitaris. Huelva: Grup Comunicar
  • CUETO, Joan (1981) La societat del consum de masses. Barcelona: Salvat (col. Temes Clau)
  • DEL MORAL, Esther (1998). Reflexions sobre Noves Tecnologies i educació. Oviedo: Universitat d'Oviedo
  • EQUIP FENIX (1996c). La publicitat. Biblioteca IRINA. Síntesi didàctiques.
  • FERRÉS PRATS, Joan (1994). La publicitat. Model per a l'ensenyament. Madrid: Akal.
  • FERRÉS, Joan, MARQUÈS GRAELLS, Pere (coords.) (1996-2003). Comunicació Educativa i Noves Tecnologies Barcelona: Editorial Praxis.
  • Furones, Miguel Ángel (1980). El món de la ublicidad. Barcelona: Salvat (col Grans Temes)
  • GRUP COMUNICAR (1998). Educació i Publicitat . Huelva: Grup Comunicar
  • GRUP SPECTUS (1998). "Consum i publicitat. Una altra visió de la publicitat". En FERRÉS, Joan i MARQUÈS, Pere (Coord.) (1996 - ..). Comunicació educativa i noves tecnologies. Pp 364/14.31-364/14.42 "Barcelona: Praxis
  • GUTIÉRREZ MARTÍN, Alfonso (1997). "Noticing TV ads. La publicitat televisiva com a material en l'ensenyament d'idiomes". Pere (Coord.) (1996 - ..). Comunicació educativa i noves tecnologies. Pp 454/19-454726 "Barcelona: Praxis
  • LEGAZ, Nemesia: RAMIREZ, Margarita; DOMERCO, Arturo (2000). "Formació per al consum responsable: la publicitat". Comunicació i Pedagogia, 163, pp. 79-87
  • LOMAS, C. (1996). L'espectacle del desig. Usos i formes de persuasió publicitària. Barcelona: Octaedro.
  • MARTÍNEZ, Q. (1996). Aprenguem a llegir la publicitat. Vic: Eumo.
  • MONTOYA, Normi; LÁZARO, Paricia; RODRÍGUEZ, Ángel (2000). "Estereotips vocals de caràcter en la publicitat infantil". Revista Comunicació i Pedagogia, núm. 171, pp. 69-76
  • MUÑOZ, JJ (2004). Nou diccionari de publicitat i relacions públiques i comunicació corporativa. Eds. electrònica i on-demand. Llibres en Xarxa Buenos Aires.
  • MUÑOZ, JJ (2003) La publicitat en les novel · les. Llibres en Xarxa Buenos Aires.
  • MUÑOZ, JJ (2001). Publicitat i relacions públiques: sistemes i processos. Cervantes. Salamanca 
  • MUSSITU, G.; CASTILLO, R. (1983). Publicitat i propaganda. Madrid: Paranimf.
  • PENINOU, G. (1972). Semiòtica de la publicitat. Barcelona: Gustavo Gili.

LA PUBLICITAT I LA PROPAGANDA.

La publicitat i la propaganda són tècniques de comunicació que estimulen al consumidor o destinatari de les mateixes perquè adquireixi productes d'una determinada marca (publicitat) o adopti determinats punts de vista (propaganda).


La societat actual està basada en el consum.
 Les empreses necessiten vendre i, a més de la qualitat dels productes, un dels factors que faciliten les benes és la publicidad.La eficàcia de la publicitat és clara: si no resultés una bona inversió les empreses no la farien.

ELS ANUNCIS

La publicitat, mitjançant els ANUNCIS, aconsegueix influir en els nostres gustos i dirigir-nos cap a la compra. A més, en última instància, els consumidors seran qui paguin la publicitat al comprar els productes. Podem considerar quatre tipus d'anuncis:

- De presentació: expliquen les característiques del producte. 
- De qualificació: expliquen els beneficis que ofereix el producte. 
- Comparatius: comparen el producte amb la competència 
- De presència de la marca o eslògan.

En els ANUNCIS cal distingir entre la idea i el tractament formal. En tot cas han de transmetre el missatge clarament ia primera vista. No han d'amagar les seves intencions en el text perquè molta gent no ho llegeix. Els receptors dels anuncis experimentem, de manera inconscient, diverses sensacions:

- Primer captem la informació i ens assabentem de l'existència del producte i de les seves característiques. 
- Després fem una segona lectura inconscient que provindrà de la composició de les imatges, dels valors que transmeten i de l'impacte que ens produeixen.

Els anuncis de text operen segons les 4 fases que sintetitza l'acrònim AIDA:


- Felicitat,
 desig de imitació, identificació amb els personatges que surten als anuncis i que desperten la nostra admiració.
 Volem semblar a ells, ser tan atractius o importants com ells i ens podem arribar a creure que consumint el seu producte ho aconseguirem. També el fet que un personatge prestigiós faci un elogi d'un producte ens dóna certa confiança sobre la seva qualitat. La publicitat és un reflex de la nostra societat consumista, materialista i hedonista.
 Crea necessitats per després vendre productes que suposin la solució al problema. L'ànima de tot anunci és una promesda de felicitat, èxit, bellesa, joventut, llibertat, poder, seguretat ... Així generalment transmeten valors com:

- Competitivitat. Instint de superació. Anuncis que provoquen la necessitat de destacar, de ser més que els altres. Prestigi, poder, futur. 
- Èxit (social i sexual). Força. Instint d'agressivitat. Ens volen convèncer de la necessitat de ser agressius i dominants per triomfar en les nostres relacions personals. I suggereixen que amb el seu producte ho serem. 
- Joventut. Dinamisme i activitat amb la qual s'identifiquen sobretot els joves. Llibertat, risc, humor. L'anunci ho aconsegueix projectant imatges amb molt de ritme. 
- Erotisme. Bellesa. La figura femenina es presenta com un objecte de desig més per ser consumit. S'usa el seu atractiu per vendre qualsevol cosa. Actua com a reclam d'atracció sexual o com a mare i mestressa de casa sacrificada que fa feliços els seus. 
- Modernitat. Comoditat. Luxe. Elegància. Es dóna la imatge de cert estil de vida que volem aconseguir. Afany de possessió 
- Higiene per sobre de tot. Provoquen una necessitat obsessiva per la neteja. 
- Consumisme. Sentiments units al consum. Alguns anuncis postulen que per obtenir l'afecte d'algú cal consumir un cert producte. Es juga amb els sentiments de les persones.

En canvi els anuncis no promocionen: esforç, sacrifici, estalvi, autoritat, castedat, solidaritat, humilitat, acceptació del fracàs i del dolor ...

 

ANÀLISI OBJECTIU DELS MISSATGES PUBLICITARIS

El ANÀLISI OBJECTIU proporcionarà una descripció detallada del audiovisual. Actuarà sobre aspectes denotatius. Es tractarà de respondre a la pregunta: Què veiem?

- Identificació del mitjà on apareix: tipus, nom, data, destinataris, preu, situació i extensió / durada. 
- Descripció del producte: característiques, destinataris, preu. 
- Acció: model comunicatiu (discurs, relat / gènere ...), estructura narrativa (seqüències i escenes), tractament (científic, humorístic, romàntic ...). 
- Descripció objectiva de les imatges: objectes, personatges (i els seus gestos), escenaris ... 
- Característiques de les imatges: iconicitat, complexitat, originalitat, grau de polisèmia. 
- Aspectes sintàctics: enquadrament, centres d'interès, tipus de plans, angulació, profunditat de camp, ritme, moviments, temps ... 
- Elements simples de les imatges: punts, línies, formes, llums, colors. 
- Text (escrit i verbal): contingut, tipus de lletres, situació del text, temps i persones verbals, registre lingüístic (poètic, tècnic, acadèmic, popular ...) .... 
- Música i efectes.

Cada element formal té una funció: narrativa, semàntica, estètica.

 

ANÀLISI SUBJECTIU DELS MISSATGES PUBLICITARIS

El ANÀLISI SUBJECTIU de l'audiovisual presentarà la nostra interpretació del material i dependrà de factors aliens a la pròpia imatge (condició social, edat, conflictes interns ... que tingui l'individu). Actuarà sobre aspectes connotatius. Es poden fer servir camps semàntics. Tractarà de respondre a la pregunta: Què ens suggereix la imatge?

- Impacte: agrada, què és el que agrada més (la idea o el tractament formal)?, Quins aspectes són els més impactants?. 
- Presentació del producte: quines qualitats es destaquen?, Quins s'ometen?, Grau de veracitat ... 
- Estratègia comunicativa i persuasiva: pretén convèncer raonablement o seduir?, L'espectador participa per identificació o per projecció? 
- Funció que realitza el text (escrit i verbal): expressió bàsica del missatge (imatge = il · lustració), reforç del missatge que presenta la imatge, contradicció, comparació ... 
- Significat que es deriva dels elements morfosintàctics: plànols, angulació, color, llum ... 
- Funció de la música i els efectes. 
- Recursos expressius utilitzats: hipèrboles, metàfores, símbols ... 
- Públic al qual s'adreça: sexe, nivell social, nivell cultural, edat, ideologia ... 
- Valors que transmet: èxit, bellesa ....

 

FITXA PER AL ANÀLISI CRÍTIC D'ANUNCIS PUBLICITARIS 

ANÀLISI CRÍTICA D'ANUNCIS PUBLICITARIS

PREMSA, RÀDIO, TV, INTERNET ...

Per analitzar els mecanismes que utilitzen els missatges AV i com influeixen en els destinataris - Pere Marquès - UAB (2001)

ANÀLISI OBJECTIU. Què veiem?
Nom del producte / marca:

Eslògan / logotip:

Descripció del producte i dels seus destinataris:

Utilitat / funció, preu

.

Identificació del mitjà en què apareix:

Nom del mitjà / publicació, data, horari / ubicació, extensió / durada

.

(Subratllar un de cada apartat)

TIPUS DE CAMPANYA: campanya prèvia d'expectació - llançament del producte - campanya de manteniment

TRACTAMENT DEL PRODUCTE: presentació de les seves característiques - lloa dels seus efectes - qualificació dels seus avantatges enfront d'altres

Descripció dels elements morfològics:
Escenari (entorn físic i sociocultural ...), sons, objectes, personatges (personalitat, edat, gènere, etc.)

.

Estructura narrativa (SI TÉ)):
¿Discurs o relat?, Quina història compte? (Presentació, desenvolupament, solució), què passa?, A qui?, En quin context?

.

Aspectes sintàctic - expressius:
Plànols i angles de la càmera, enquadraments, profunditat de camp, ritme, moviments de càmera, llum, color, efectes sobre les imatges ...

.

Tractament lingüístic:
Cientificotècnic, humorístic, poètic-romàntic, popular, surrealista ...
 
Text escrit:
Escrit i verbal: missatges que s'emeten, persones i temps verbals, tipus de lletra, caracterísitcas de la veu ...

.

Música i efectes sonors:

.

SI TÉ ESTRUCTURA NARRATIVA, INCLOURE HISTORY BOARD AMB ELS PLÀNOLS MÉS SIGNIFICATIUS.

 

ANÀLISI SUBJECTIU. Què ens suggereix?
Impacte de l'anunci:
Ens agrada? Què és el que més ens agrada (o desagrada), la idea o la manera d'expressar?, Resulta creatiu?, Quins són els aspectes més impactants? Es recorda l'eslògan?

.

Presentació del producte:
Qualitats que es destaquen i aspectes que s'ometen; grau de veracitat. Quins avantatges reals ofereix aquest producte enfront d'altres?

.

Públic al qual s'adreça l'anunci:
Gènere, nivell sociocultural, edat, ideologia ...

.

Valors i estereotips que s'utilitzen com a reclam o es manifesten:
Bellesa, èxit social ... Quina visió es dóna d'ells? S'estableixen relacions causa - efecte amb el producte?

.

Significat que es deriva dels elements morfosintàctics i expressius:
Plànols i angles de la càmera, enquadraments, profunditat de camp, ritme, moviments de càmera, llum, color, efectes sobre les imatges ...

.

Aportacions de l'estructura narrativa: (SI TÉ)
Personalitat i gestos significatius. Relació de personatges i context amb els destinataris del producte. Quines emocions provoquen els personatges? Què aporta el producte a la solució del conflicte? Com transforma els personatges i al context?

.

Funció que realitza el text escrit / verbal:
Expressió bàsica del missatge, reforç del missatge icònic, contrast ...

.

Funció que realitzen la música i els efectes especials:
Evocar, destacar, acompanyar ...

.

Recursos estètics i semàntics utilitzats:
Metàfores, hipèrboles ... ¿quina funció fan?

.

Estratègia comunicatiu - persuasiva. Com aconsegueix AIDA?:
Com capta l'atenció (personatges coneguts, repetició, sorpresa ...)? Pretén convèncer raonadament o seduir? ¿L'espectador participa per identificació o per projecció?

.

 

FONTS D'INFORMACIÓ SOBRE PUBLICITAT

Anuncis

Bibliografia

  • ALCACER, José Antonio (1991). Què és el món del cartell? Madrid: edicions Granada
  • ESTIMAR, Víctor (2001). "La televisió i la publicitat en educació". Revista Comunicació i Pedagogia, núm. 177, pp. 33-39
  • CORRETJA, Ramón; GUZMAN, M. Dolors; AGUADEZ, Josep I (2000). La dona invisible. Una lectura dissident dels missatges publicitaris. Huelva: Grup Comunicar
  • CUETO, Joan (1981) La societat del consum de masses. Barcelona: Salvat (col. Temes Clau)
  • DEL MORAL, Esther (1998). Reflexions sobre Noves Tecnologies i educació. Oviedo: Universitat d'Oviedo
  • EQUIP FENIX (1996c). La publicitat. Biblioteca IRINA. Síntesi didàctiques.
  • FERRÉS PRATS, Joan (1994). La publicitat. Model per a l'ensenyament. Madrid: Akal.
  • FERRÉS, Joan, MARQUÈS GRAELLS, Pere (coords.) (1996-2003). Comunicació Educativa i Noves Tecnologies Barcelona: Editorial Praxis.
  • Furones, Miguel Ángel (1980). El món de la ublicidad. Barcelona: Salvat (col Grans Temes)
  • GRUP COMUNICAR (1998). Educació i Publicitat . Huelva: Grup Comunicar
  • GRUP SPECTUS (1998). "Consum i publicitat. Una altra visió de la publicitat". En FERRÉS, Joan i MARQUÈS, Pere (Coord.) (1996 - ..). Comunicació educativa i noves tecnologies. Pp 364/14.31-364/14.42 "Barcelona: Praxis
  • GUTIÉRREZ MARTÍN, Alfonso (1997). "Noticing TV ads. La publicitat televisiva com a material en l'ensenyament d'idiomes". Pere (Coord.) (1996 - ..). Comunicació educativa i noves tecnologies. Pp 454/19-454726 "Barcelona: Praxis
  • LEGAZ, Nemesia: RAMIREZ, Margarita; DOMERCO, Arturo (2000). "Formació per al consum responsable: la publicitat". Comunicació i Pedagogia, 163, pp. 79-87
  • LOMAS, C. (1996). L'espectacle del desig. Usos i formes de persuasió publicitària. Barcelona: Octaedro.
  • MARTÍNEZ, Q. (1996). Aprenguem a llegir la publicitat. Vic: Eumo.
  • MONTOYA, Normi; LÁZARO, Paricia; RODRÍGUEZ, Ángel (2000). "Estereotips vocals de caràcter en la publicitat infantil". Revista Comunicació i Pedagogia, núm. 171, pp. 69-76
  • MUÑOZ, JJ (2004). Nou diccionari de publicitat i relacions públiques i comunicació corporativa. Eds. electrònica i on-demand. Llibres en Xarxa Buenos Aires.
  • MUÑOZ, JJ (2003) La publicitat en les novel · les. Llibres en Xarxa Buenos Aires.
  • MUÑOZ, JJ (2001). Publicitat i relacions públiques: sistemes i processos. Cervantes. Salamanca 
  • MUSSITU, G.; CASTILLO, R. (1983). Publicitat i propaganda. Madrid: Paranimf.
  • PENINOU, G. (1972). Semiòtica de la publicitat. Barcelona: Gustavo Gili.
El camp (fora camp i profunditat): 
 
Cinema
http://www.freewebs.com/manderlay/llenguatgedelcinema.htm
 
Exemples anàlisis imatge:
Connotatiu, denotatiu: 
 
Exemples d’anàlisis d’una imatge:
Harmonia del color: 
Teoria del color: 
 
Característiques de la imatge. Text molt formal. Iconicitat: 
 
Técnica fotografia
 
distància focal i prespectiva
 
Significat dels plans
 
Centre d’interès:
 
Temari interessant:
 
Sintaxis de la imatge
 
Direccions visuals
 
Curs complert de fotografia i anàlisi d’imatge:
 
Esquemes compositius
 
webquest esquema compositiu
 
Exercicis per “temps de representació”
 
Ritme
 
Bibliografia
 
Fitxa d’anàlisis de la imatge
 
Esquema anàlisis de la imatge
 
Simplicitat complexitat
 
Exemple correcció selectivitat
 
Moviments fotogràfics
 
Significació i relació visual
 
Exemple anàlisis imatge
 
Funcions de la imatge
 
Exemples activitats cultura audiovisual
 
Angulació: anàlisi connotatiu
 
Llum dura Llum suau
 
Els buits en la imatge
 
El punt de vista
 
Web de la matèria (I.E.S. Zurbaran - Badajoz)
 
Descripció de l’examen de selectiviat de la matèria
 
Tutorials de fotografia en video
TR Càmera compacta (justet):
TR Camera reflex (justet):
TR Distància focal : interessant!:
TR Exposició
TR Diafragama: 
TR Velocitat obturació
TR Objectius
TR Enquadre, terços, ritme:
TR Profunditat de camp
TR Sensibilitat ISO
TR Relació velocitat - diafragama - ISO (interessant!)
Diafragma i obturador
Obturador a càmera lenta
Distorsió de lents i prespectiva
Plans i angles:
 
 
Tutorials generals de fotografia
Tipus de càmeres fotogràfiques
Tipus de visors
El sensor i tipus de sensors
Formats de sensor
Sensor i sensibilitat
Diafragma i obturador cas pràctic
Parts de l’objectiu
Velocitat obturació
Combinar velocitat - diafragma - sensibilitat
Abans de comprar una càmera nova de fer fotos
Video Balanç de blancs
Fotografia a la neu
Enfocar
Filtres
 
 
Albums de fotos interessants
 
Video digital
Generació d'storyboards: 
 
 
Selectivitat:
 
 
Llibres:
Cultura audiovisual. Isidoro Arroyo Almaraz. Editorial laberinto
Manual básico del lenguaje y narrativa audiovisual. Federico Fernández Díez i José Martínez Abadía. Editorial Paidós.
Como se comenta un texto fílmico. Ramón Carmona. Ediciones Cátedra.
La imagen corporativa. Norberto Chaves. Ed. Gustavo Gili S.A.
El lenguaje fotográfico. David duChemin. Ed. Anaya.
  • Zonezero (Variada oferta d'imatgesarticles d'actualitattemes d'interès, etc).
  • Fororevista (Conté una secció dedicada als grans mestres de la fotografia).
  • Exitmedia (Revista en línia mensual i temàticaConté articles de crítica fotogràfica).
  • Ojodepez (Revista dedicada a la fotografia documental i fotoreportatge).
  • Revista FV (Enfocada a l'aficionat que comença a la fotografiaPosseeix una varietat de seccions).
  • Superfoto (web de la revista Superfoto que conté informacionsarticlestutorials,fòrums i catàleg d'equipament fotogràfic).
  • PcFoto (Articles i informacions sobre nous productes).
  • Chasseur d'Images (Revista en francès).

    • ComiCat. Web realitzat per un grup d'amants del còmic que volen compartir i difondre la seva afició i potenciar, especialment, els còmics en català (tant la producció pròpia com la traducció d’obres estrangeres).
    • Comicteca. Grup de treball format per professionals de biblioteques públiques 
      i altres entitats relacionades amb el món de la lectura i el còmic.
    • Còmics. Selecció de títols de Norma Editorial recomanats especialment per als centres escolars.  

  • El món del còmic. Reportatge que ofereix una visió històrica del món del còmic a Catalunya, on s'explica, també, la seva relació amb l'art, el cinema i altres medis (Patrimoni.gencat).
  • El mundo del cómic. Secció dins del web del Museo del Niño y Centro de Documentación Histórica de la Escuela (Albacete).
  • Entrecomics.com. Bloc col·lectiu dedicat al còmic en general, on es poden trobar llistats de novetats editorials, ressenyes, entrevistes i notícies variades.
  • FICOMIC. Federació d'Institucions Professionals del Còmic, entitat dedicada a la difusió i promoció del còmic.
  • Graphic novels a visual language. Espai del diari The New York Times que explica aspectes de la novel·la gràfica i dels seus autors.
  • Guia del còmic. Web amb molta informació relacionada amb el món del còmic: biblioteques especialitzades, llibreries, seleccions bibliografiques, etc.
  • Museo del cómic. Web amb diferents seccions: una mica d'història, els monogràfics, anècdotes i curiositats...
  • Redacción Manga. Bloc de l'equip manga de Norma Editorial.
Joomla templates by a4joomla