L'Agència Catalana del Consum té com a objectiu vetllar pels drets i deures dels consumidors, entre els quals es consideren els que fan referència a la publicitat. La seva pàgina web recull tota la normativa referent a la publicitat.
En primer lloc consulteu les causes que el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) indiquen com a factors a tenir en compte en el seu enllaç i redacteu un petit informe.
1. Se us demana que visualitzeu els vídeos publicitaris de la vostra activitat
2. Feu una anàlisi segons el següent guió:
1.- Les paraules
-Què diuen els textos orals i escrits?2.- Les imatges
-Quants plans hi ha?
-Què expliquen? Què representen?3.- Els sons
-Hi ha música? De quin tipus?
-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?4.- El missatge
-Quin producte i marca s’anuncien?
-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
-A quin públic va dirigit l’anunci?
-Apareix en l’anunci el consumidor de la marca? Com es caracteritza?
-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
-Quina representació del món es desprén de l’anunci?
-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzades?
-Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?
Feu l'anàlisi en un únic document i guardeu-lo amb el nom analisi_anunci_integrants del grup. Envieu l'enllaç del document al vostre professor o professora.