A- A A+

Per elaborar l'espot publicitari, convé que seguiu els passos següents:

Elaboreu el brífing.

Escollir la temàtica de l’espot o sèrie d’espots:

La publicitat pot ser una eina d’educació social. La seva capacitat persuasiva també pot ésser utilitzada per a conscienciar sobre problemes socials i proposar reflexions i conductes cíviques.

En aquest sentit cal que trieu una de les opcions següents:

  • Promocionar el Batxillerat de l'escola.
  • Pormocionar alguns dels àmbits del voste centre escolar que el defineixen i identifiquen davant dels seus competidors.

Heu  d’escriure  un  breu  document,  d'un  mínim  d'una  pàgina,  que  contingui  els apartats següents:1

  • Empresa anunciant. Convé que en feu una breu introducció de la seva història i "productes" (nivells de formació).
  • Temàtica o producte. Característiques (composició, preu) benefici que aporta al consumidor, entre d'altres dades significatives.
  • Competència. Si és que en té. Avantatges i desavantatges del "nostre" producte respecte al de la competència.
  • Àmbit o mercat. Descripció del lloc on ha d’incidir la nostra temàtica. Mercat real i mercat potencial, segmentació (si ve al cas).
  • Consumidor. Característiques, costums, estils de vida, motivacions de compra o d'ús.
  • Objectiu de màrqueting. Què vol aconseguir l'entitat? (per exemple, baixar el consum d’alcohol, augmentar el nombre d'inscripcions, eradicar les actituds violentes, reduir el volum de brossa, etc).
  • Objectiu de la publicitat. Informació concreta sobre el que ha d'aconseguir la publicitat (per exemple, comunicar les conseqüències del consum irresponsable d’alcohol).

 

Atenció: normalment, el brífing l’escriu el departament de màrqueting, i, un cop elaborat, el lliura a l’agència de publicitat. En aquest cas, òbviament, no serà possible. 

  • Públic objectiu. Informació sociodemogràfica i sociopsicogràfica sobre el grup d'individus al qual s'adreça el missatge publicitari.
  • Terminis, i altres recomanacions especials de l'anunciant –si n'existeix cap-. Apartat opcional, però en tot cas, sempre s'inclou als brífings publicitaris.

 


Feu-vos aquestes preguntes

  • A qui ens adrecem?
  • Què volem aconseguir del públic?
  • A través de quins mitjans? (en aquest cas és la TV).
  • Quin és l'únic argument de venda, poderós i fàcil d'entendre per al consumidor? (“Si beus, no condueixis”).
  • Quina és la raó essencial que justifica el missatge? (missatge: no consumeixis alcohol irresponsablement. Benefici: et trobaràs millor. Raó: tindràs un cos més sa i un cervell més àgil).

Convé que en la creació de la idea, establiu l'eslògan de l'anunci. L'eslògan és una frase, generalment curta, que acostuma a sintetitzar la idea base de la campanya i que acompanya la marca i ajuda a recordar-la.

  1. Redacteu la part verbal del missatge publicitari. Escriviu tots els textos, tan orals com escrits, que intervenen a l'anunci.
  2. Elaboreu la part visual del missatge publicitari. Dibuixeu els diferents plans dels moments clau de l'espot; guió tècnic il·lustrat (planificació, angulació, elments sonors)
  3. Adapteu-vos al guió elaborat (podeu partir d'algun exemple existent! observeu la duració dels plans!!)
  4. Rodeu l'espot (màxim 1min de duració)

 

Convé que no oblideu:

  • Ni la càmera, ni la llum, ni el trípode.
  • Establir les localitzacions de gravació, prèviament.
  • Les persones que faran de models o actors –es recomana maquillar-los i vestir-los adequadament-.
    • Els elements que heu d’utilitzar per gravar l'espot – si ve al cas-
    • Un cartell on hi hagi l'eslògan de l'espot i l’anunciant –si ve al cas per fer el pla de l'acabament de l'espot o cartell final.

Una vegada acabat el rodatge, reuniu-vos en una sala amb televisor i visioneu l'espot. Convé que intenteu detectar què ha sortit bé i què malament? Què hi canviaríeu?

 Nota: per tal de realitzar una bon exercici cal que visioneu I PRENGUEU COM A REFERÈNCIA les peces que referents als videos educatius que trobareu a
http://ca.visual13.com/portfoli/educacio-esports/#projectes

Joomla templates by a4joomla