A- A A+
Una vegada enllestida la part teòrica del tema es demana a l’alumnat la realització d’un treball final que combina les diferents tècniques i conceptes desenvolupats durant l’assignatura.

Per a superar la pràctica cal:
  1. Pensar UNA ESTRATÈGIA CONCRETA A L’ENCÀRREC REBUT a partir de l’ELABORACIÓ D’UN BRÍFING TENINT EN COMPTE ELS ELEMENTS EXPOSATS AL DOSSIER.
  2. Realitzar un estudi del projecte i plantejar una correcta segmentació de mercat. Cal doncs, conèixer la situació de l’escola, el barri on es troba i els centres que l’envolten. Realitzeu la recerca a partir del lloc web del consorci d’educació (http://edubcn.cat).
  1. Elaborar l’spot definitiu seguint les fases de producció pròpies d’un projecte audiovisual.
  2. Desenvolupar les imatges publicitàries que acompanyen el vostre projecte a partir de les característiques de la imatge publicitària i els seus elements.
El treball s’entregarà de la manera següent:
·         Dossier escrit amb la part teòrica del treball
·         Llapis de memòria USB amb l’spot final
·         Carpeta dins USB amb les imatges publicitàries elaborades per cadascun dels membres de l’equip.

Temàtica de l’espot:

La publicitat pot ser una eina d’educació social. La seva capacitat persuasiva també pot ésser utilitzada per a conscienciar sobre problemes socials i proposar reflexions i conductes cíviques.
En aquest sentit cal que us centreu en aquest àmbit concret:
  • Presentació de l’escola Lestonnac de Barcelona, els seus orígens i presentació de la seva oferta formativa per a l’EDUCACIÓ INFANTIL / ED. PRIMÀRIA / ESO / BATXILLERATS promocionant els àmbits del centre escolar que el defineixen i identifiquen davant dels seus competidors.

Cal, doncs, realitzar un bon buidat de la pàgina web del centre http://lestonnacbcn.org i de la informació de la persona de contacte.Objectiu de l’encàrrecEn el camp de la publicitat s'entén per actitud el conjunt d'avaluacions racionals i emocionals que els individus fan d'un producte. El vostre treball pretén influir sobre aquestes avaluacions.En aquest sentit cal que el vostre producte respongui als objectius següents:

  • Crear en el consumidor una actitud positiva i favorable envers una institució, marca o producte. (en aquest cas l’escola Lestonnac)
  • Modificar les actituds d'un consumidor sobre una institució, producte o una marca, de manera que els elements negatius que té sobre aquest disminueixi o desaparegui.
  • Reforçar les  actituds  positives  que  el  consumidor  té  sobre  una  marca, institució  o  un producte, destacant-ne els atributs favorables.
  • Informar sobre les opcions de compra i afavorir el dret a escollir.
  • Influir en l’avaluació que l’individu fa d’una institució o producte.

Per elaborar l'espot publicitari, convé que seguiu els passos següents:
Elaboreu el brífing.Heu  d’escriure  un  breu  document,  d'un  mínim  d'una  pàgina,  que  contingui  els apartats següents:1
  • Empresa anunciant. Convé que en feu una breu introducció de la seva història i "productes".
  • Temàtica o producte. Característiques (composició, preu) benefici que aporta al consumidor, entre d'altres dades significatives.
  • Competència. Si és que en té. Avantatges i desavantatges del "nostre" producte respecte al de la competència.
  • Àmbit o mercat. Descripció del lloc on ha d’incidir la nostra temàtica. Mercat real i mercat potencial, segmentació (si ve al cas).
  • Consumidor. Característiques, costums, estils de vida, motivacions de compra o d'ús.
  • Objectiu de màrqueting. Què vol aconseguir l'entitat? (per exemple, obrir una nova etapa educativa, augmentar el nombre d'inscripcions, eradicar les actituds violentes, captar l’alumnat amb uns interessos concrets, etc).
  • Objectiu de la publicitat. Informació concreta sobre el que ha d'aconseguir la publicitat (per exemple, comunicar les conseqüències del consum irresponsable d’alcohol).
  • Públic objectiu. Informació sociodemogràfica sobre el grup d'individus al qual s'adreça el missatge publicitari.
  • Terminis, i elements  especials de l'anunciant.
 Atenció: normalment, el brífing l’escriu el departament de màrqueting, i, un cop elaborat, el lliura a l’agència de publicitat. En aquest cas, òbviament, no serà possible. 
Elaboreu el producte final i la imatge publicitària.Feu-vos aquestes preguntes
  • A qui ens adrecem?
  • Què volem aconseguir del públic?
  • A través de quins mitjans? (en aquest cas és la TV, internet i publicitat gràfica).
  • Quin és l'únic argument de venda, poderós i fàcil d'entendre per al consumidor? (“Si beus, no condueixis”).
  • Quina és la raó essencial que justifica el missatge? (missatge: no consumeixis alcohol irresponsablement. Benefici: et trobaràs millor. Raó: tindràs un cos més sa i un cervell més àgil).
Convé que en la creació de la idea, establiu l'eslògan de l'anunci. L'eslògan és una frase, generalment curta, que acostuma a sintetitzar la idea base de la campanya i que acompanya la marca i ajuda a recordar-la.
1. Redacteu la part verbal del missatge publicitari. Escriviu tots els textos, tan orals com escrits, que intervenen a l'anunci.
2. Elaboreu la part visual del missatge publicitari.
  • Adapteu-vos al guió elaborat (podeu partir d'algun exemple existent! observeu la duració dels plans!!)
  • Rodeu l'espot
3. Una vegada acabat el rodatge, visioneu el material i editeu el treball final. Convé que intenteu detectar què ha sortit bé i què malament? Què hi canviaríeu?

Elements tècnics de treball audiovisual (encàrrec)

Per a la producció i postproducció del treball es demanen una sèrie d’elements tècnics mínims. No es valora la seva inserció en el treball sinó la seva correcta combinació per aconseguir els objectius:
  1. El treball a de combinar imatges fixes (fotografies originals del propi equip) amb imatges en moviment.
  2. L’element sonor fonamental ha de ser la veu en off que guia i orienta el producte final.
  3. Cal inserir fragments reals de l’etapa que promocioneu (cal preparar aquests fragments, concertar la localització i preparar aquests fragments d’entrevista que posteriorment editareu.)
  4. La música que acompanya el projecte final ve determinada per l’encàrrec i no pot ser variada (en aquest cas l’empresa demana ús de música corporativa de llicència no comercial)
  • Cal que tingueu en compte els elements treballats durant l’assignatura:  no oblideu elements referents a la col·locació de la càmera, ni la llum, ni el trípode.
  • Cal establir les localitzacions de gravació, prèviament.
  • Les persones que participaran han de ser advertides amb anterioritat –es recomana maquillar-los i vestir-los adequadament.
  • Cal enregistrar material de sobres per tal de fer una correcta tria final. A la vegada, cal sintetitzar i seleccionar-lo amb delicadesa per a encaixar-lo en el projecte final.
Elements que no podeu oblidar:
  • Propietats de la llum i elements compositius
  • Correcta tria de plans i angulacions segons la seva funció expressiva
  • Ús justificat de transicions
  • Inserció acurada de subtítols
  • Duració dels plans
  • Dinamisme i adaptació de temps al producte final
  • Recursos audiovisuals en relació al temps (càmeres lentes, time lapse, etc)
  • Correcta sincronització d’elements visual, musicals i sonors.

La imatge publicitària (individual)

Elaboreu la vostra proposta d’anunci gràfic a partir de les característiques de la imatge publicitària que s’adaptin al vostre projecte:Mides de la imatge 1024×768 pixels
  • Utilització de noves tecnologies en la postproducció;
  • Intenció d’influir en el consumidor;
  • Ús de l’estètica en la composició fotogràfica;
  • Recerca de l’originalitat;
  • Recerca de l’impacte visual;
  • Preponderància de la marca;
  • Aparició d’eslògan; heu de pensar-lo a partir de l’encàrrec i l’estudi realitzat.  
  •  Adaptació a finalitats comercials.
Annexos: exemple de guió tècnicNota: per tal de realitzar una bon exercici cal que visioneu I PRENGUEU COM A REFERÈNCIA les peces que referents als videos educatius que trobareu ahttp://ca.visual13.com/portfoli/educacio/#projectes
http://ca.visual13.com/portfoli/video-testimonial-cee-centre-escolar-emporda/


AUDIOS PER AL TREBALL
https://drive.google.com/open?id=1NInGdR0AXOloKo7MJpY0QNzh0VIedYxU
Joomla templates by a4joomla