A- A A+
Benvolguts,
Us faig arribar algunes recomanacions finals de cara a la prova global del tercer trimestre. Recordeu que és una prova de final de curs i, en certa manera, inclouen tot el que heu estat treballant durant el curs. Cal, doncs, que demostreu que teniu un coneixement global de l’assignatura, que sou capaços de redactar respostes ordenades i coherents i, per últim, que sabeu emprar el vocabulari específic de la matèria.

Pel que fa al tema de la TV:

§  Estudieu totes les definicions del dossier: cal conèixer i relacionar tots els professionals que intervenen en el procés de creació de programes de televisió. Repasseu bé el mapa conceptual que heu realitzat després del visionat de l’audiovisual sobre la televisió local Blau televisió. (si el vostre esquema no era complert o prou enllaçat cal que en feu una bona revisió).

§  Repasseu bé què són i quines són les característiques dels gèneres televisius. Cal tenir un coneixement clar sobre com podem analitzar un programa de televisió (tal i com vau fer a la pràctica).

§  Reviseu l’audiovisual visionat a classe sobre TV3 i les característiques dels seu plató d’informatius. Repasseu el vocabulari referent als mitjans tècnics emprats a la televisió i els diferents departaments que hi intervenen.

§  Reviseu com es mesura l’audiència i les definicions que s’han demanat en altres ocasions a la selectivitat (rating, share, prime time, etc)

§  Llegiu bé el dossier d’ampliació (una pregunta sorgeix d’aquest apartat); recordeu els diferents models de televisió existents, el seu finançament, l’organització de la seva programació, els modes d’emissió, les característiques d’un plató televisiu, etc.

Pel que fa a la PUBLICITAT:

Repasseu molt bé els aspectes següents:

·       Definició de publicitat i Funcions de la publicitat (recordeu que la trobareu desenvolupada a la pàgina web).

·       Recursos que empra la publicitat (comparació, personificació, metàfora, hipèrbole, geminació o repetició, sinècdoque, el·lipsis). Ja van ser treballades al primer tema. Cal saber detectar aquest recursos en una imatge publicitària.  Les podeu repassar a “LA PUBLICITAT: PRESENTACIÓ 2” de la pàgina web.

Reviseu també:

·       els conceptes referents a la publicitat que trobareu al dossier “EL LLENGUATGE PUBLICITARI” )

Brífing, Comprador, Consumidor, Creativitat condicionada, Màrqueting, Posicionament, Propaganda, Públic objectiu, Publicitat, Relacions Públiques, Segmentació del mercat, Consumidors potencials.

·       (conceptes referents als tipus de publicitat que trobareu a l’apartat Tipus de publicitat de la pàgina web  )

publicitat subliminal, publicitat interactiva, publicitat associativa, publicitat per emplaçament, publicitat a internet: banners i popups

Heu de saber enumerar les característiques de la imatge publicitària. (Repasseu l’audiovisual referent a la imatge publicitària que heu visionat a classe.)

Estudieu amb atenció l’apartat referent a l’anàlisi de la imatge publicitària (és un magnífic resum del que heu treballat aquest curs). Trobareu a la prova preguntes on haurem d’analitzar diferents imatges publicitàries: Cal dominar el darrer apartat referent a l’esquema d’anàlisi d’un anunci publicitari.

·       En primer lloc entendre i definir els graus de significació de la imatge i saber comentar-los en una imatge

1.     Iconicitat i abstracció
2.     Senzillesa i complexitat
3.     Monosèmia i polisèmia
4.     Originalitat i redundància
5.     Denotació i connotació


Definir clarament què és el grau d’impacte d’una imatge i què són els estereotips (saber-los detectar en un missatge publicitari).
Les trobem al darrer apartat del dossier de publicitat; També les trobem repetides i us poden anar molt bé a les definicions del primer dossier del curs.

·       Per últim cal conèixer els diferents graus de relació entre el text i la imatge d’un anunci, especialment la RELACIÓ SIGNIFICATIVA: cal entendre i explicar si el text fa una

o   funció de suport o recolzament,
o   una funció de relleu o simbiosi
o   una funció de parasitisme
(Mireu-vos bé les imatge de la pàgina web i del primer dossier pàg 21 i 22)


Repasseu molt bé els exercicis que hem analitzat i corregit en les darreres classes. Trobareu alguna pregunta amb el mateix enunciat que algun dels exercicis proposats.

Aquestes són algunes de les recomanacions de caire orientatiu per a la prova. Durant la classe de repàs podeu formular tots els dubtes que tingueu i acabarem de perfilar el contingut de la prova final.

Bona feina i bon estudi

Joomla templates by a4joomla