
- Per canviar això, els dibuixants aviat van idear diversos mètodes per expressar la mobilitat o dinamisme de les imatges contingudes en una vinyeta. Així van sorgir les línies cinètiques o línies de moviment, concebudes per designar la trajectòria d'un mòbil.
- Un altre recurs àmpliament usat és la descomposició de la imatge que es mou en les diferents fases de la seva trajectòria. Es tracta de la clàssica representació dels personatges amb dos caps per indicar que estan negant o assentint, amb diverses cames o braços que denoten el moviment d'aquestes parts del cos, o fins i tot amb diversos cossos si s'estan desplaçant.
En aquesta vinyeta d'Astèrix veiem diverses línies de moviment. Destaquen la qual descriu el romà que branda Obélix i, a la dreta, el que fuig descrivint moviments corbs. En aquest cas veiem les característiques nuvolets de fum que solen acompanyar les línies i indiquen els passos que descriu el personatge.

En aquesta vinyeta d'Astèrix veiem diverses línies de moviment. Destaquen la qual descriu el romà que branda Obélix i, a la dreta, el que fuig descrivint moviments corbs. En aquest cas veiem les característiques nuvolets de fum que solen acompanyar les línies i indiquen els passos que descriu el personatge.