A- A A+

ACTIVITATS (IMATGE -T2): FOTOGRAFIA I CÀMERA

Benvolguts,
realitzeu el vostre power point seguint el mateix esquema que hem treballat a l'aula amb Exemple LECTURA DE LA IMATGE: DOROTEA LANGE (MIGRANT MOTHER)

Procureu analitzar i encabir, si s'escau, tots els elements possibles de l'esquema que s'ha repartit a l'aula i que ha de formar part del vostre dossier personal. PLANTILLA D'ANÀLISI

Utilitzeu els consells per a fer una bona anàlisi subjectiva de la imatge que vàreu triar.

Recordeu que el vostre treball final ha de portar per nom el vostre identificador de l'assignatura. Podeu penjar el vostre document a la carpeta del drive TEMA 2_ANÀLISI WORLD PRESS PHOTO


Realitzeu amb el vostre grup els mapes conceptuals que resumeixin 
  • les principals innovacions i invents en l'evolució de la càmera fotogràfica.
  • i els principals moviments i gèneres fotogràfics i les seves característiques i autors rellevants.
Trobareu aquesta informació al dossier de l'assignatura i a l'apartat i a l'entrada Història de la Fotografia i Moviments fotogràfics del web. Podeu trobar les imatges fent una cerca a la xarxa amb el nom dels autors o visitant la pàgina http://www.luisrabanal.es/mef/index.html on hi trobareu ben resumida i esquematitzada la informació necessària.

Cal que realitzeu la feina emprant l'eina digital COOGLE amb el grup assignat (màxim 4 persones). Podeu compartir els vostre mapes i realitzar-los en línea emprant l'adreça de l'assignatura.

Una vegada enllestida la feina cal que deseu la feina, descarregueu els vostres arxiu en format PDF i els imprimiu i entregueu en la data assenyalada.


Criteris d'avaluació:


  • Cal que en cadascun dels apartats hi adjunteu alguna imatge que il·lustri el concepte / autor / moviment.
  • La informació ha de ser clara i entenedora, ha de servir per preparar la prova d'avaluació continuada i ha de servir per a l'estudi de l'apartat de moviments i història de la fotografia.
  • Podeu realitzar diferents mapes per als diferents moviments i apartats (cal mostrar de forma clara i ordenada els conceptes).

Dinàmica

Cal llegir amb deteniment l'article següent. Us recomanarà tot un seguit de pautes per utilitzar l'obturador de forma correcta.
Tot seguit caldrà pujar les vostres imatges a la carpeta OBTURACIÓ1 amb el seu identificador (s'avaluarà de forma individual).
Aquí s'hi desaran, com a mínim, 1 fotografia per alumne emprant la tècnica “lightpainting” com les que es detallen a continuació. Aquelles persones que us animeu a fer més fotografies pensant en activitats posteriors que hem comentat a classe teniu la possibiltat de penajar les fotos que cregueu oportunes. Les millors imatges (que tinguin a veure amb l'assignatura o amb l'escola) seran penades a la web de l'assignatura.


Instants fotogràfics. L’obturador

Fotografiar, del grec:  ”photo” (llum) i “grafia” (pintar): Pintar amb la llum.

L’obturador versus la fotografia nocturna

Per poder pintar amb la llum primer haurem de poder controlar al màxim una part imprescindible de la nostra càmera, l’obturador.

L’obturador és un sistema de làmines situades a l’objectiu de la nostra càmera situades just davant del diafragma que determina el temps d’entrada de llum per l’obertura del diafragma. El temps d’obturació es determina, com en el cas del diafragma, en part per les nostres preferències expressives i per diversos factors com:

Condicions lumíniques ambientals

A l’hora de calcular el temps d’obturació haurem de tenir en compte, en primer lloc, la llum ambiental en la que ens trobem, ja que quan més quantitat de llum més ràpid haurem de tancar l’obturador per què les nostres fotografies no quedin sobreexposades. Això farà que la nostra fotografia quedi sense contrast o tot al contrari. Si no comptem amb suficient llum ambiental haurem de mantenir l’obturador més temps obert per tal que passi la màxima llum i no ens quedin subexposades o fosques.

Obertura del diafragma

A l’hora de determinar quin temps hem de mantenir l’obturador obert, dependrà de l’obertura de diafragma que s’hagi escollit tenint en compte que, a una major obertura necessitarem una major velocitat d’obturació i en el cas contrari, a una menor obertura necessitarem una major entrada de llum, i per tant haurem de mantenir-lo obert més estona.

Distancia focal del nostre objectiu

Sense trípode i per obtenir imatges nítides haurem de tenir en compte la distancia focal del nostre objectiu. Quan major és la distancia focal més velocitat d’obturació haurem de fer servir:

15 mm = 1/30

50mm = 1/60 )

Moviment de l’objecte

Per a calcular el temps d’obturació, una altre factor a tenir present és la velocitat i cap a on es dirigeix respecte a la nostra càmera el tema a fotografiar.

Un peató que es dirigeix cap a la nostra càmera 1/30, en diagonal a la nostra càmera 1/60, creuant  1/125

Quan fer servir una velocitat d’obturació ràpida

L’elecció de la velocitat dependrà tant del tema com de la direcció en que es mou l’objecte a fotografiar. Per això quan els objectes estan en moviment hem de fer servir una obturació ràpida per “congelar” la imatge.


I ARA ANEM A PER L'EXERCICI OBTURACIÓ1
Quan fer servir velocitats d’obturació lenta

Un dels efectes creatius més importants que podem obtenir amb aquest tipus d’obturació és el denominat “lightpainting”. Aquest efecte s’aconsegueix utilitzant una velocitat d’obturació lenta que ens permet plasmar el moviment d’una font d’il·luminació en un lloc poc il·luminat i obtenir esteles o inscripcions lluminoses.

 


Per a la pràctica realitzada amb els alumnes es va fer servir una sala a les fosques, llanternes de diversos colors, trípode o algun elements per poder subjectar o recolzar la càmera.

Autors recomanats : http://www.blogdelfotografo.com/consejos-fotografia-lightpainting/”.

Obriu l'enllaç següent i realitzeu amb el vostre grup la vostra càmera estenopeica.
Seguiu correctament els passos.



Els que realitzeu correctament l'exercici podeu provar de pujar nota realitzant la vostra càmera obscura i realitzant les fotos emprant el vostre mòbil.

Si voleu completar l'activitat us feu un cop d'ull a https://www.youtube.com/watch?v=Pe8WQTgcsiE

Vocabulari i conceptes: distància focal, estenop, pla focal, Velocitat d’obturació, Diafragma, Enfocament, Fotòmetre, Profunditat de camp, ISO sensibiltat



Per a la realitació d'aquesta activitat es valorarà l'enregistrament per part de l'alumnat de la realització del procés d'elaboració (foto/vídeo) i la seva edició.

Cal desar les imatges amb el nostre identificador a la carpeta OBTURACIO amb una carpeta que porti per nom el vostre identificador.
 

Fer 3 fotos a una font amb aigua en moviment (salt d'aigua, cascada, etc)

El raig de l'aigua surti congelat (les gotes han d'estar nítides).
El raig d'aigua ha de fer l'efecte de seda.
Una foto creativa amb aquest raig d'aigua.


Fer 3 fotos a cotxes de nit: (un parell deixant estela i una altra congelant el moment.)
Per aquestes fotografies cal un típode, o si més no, tenir la càmera recolzada i ben assegurada en algun suport, taula,cadira, capó d'un cotxe ...) No pot sortir moguda i tot ha d'estar perfectament enfocat.

En les fotos en moviment els fars dels cotxes han de dibuixar un feix de llum horitzontal. 

 

Fer 2 fotografies d'objectes en moviment

Seguir un objecte en moviment amb la càmera. Fer que sigui l'únic enfocat.
Deixar la càmera fixa per fotografiar un objecte en moviment. L'element que es mou ha d'estar completament enfocat.
Una imatge on hi hagi una estela de moviment (algun objecte que es mou) i dins dels mateix enquadrametn un element completament enfocat (que haurà de restar quiet). Observar i anotar quina és la millor velocitat en cada cas.


Joomla templates by a4joomla