A- A A+

ACTIVITATS (IMATGE T-1)

RECORDEU QUE ABANS DE LA PROVA GLOBAL CAL AFEGIR AL VOSTRE DOSSIER:

-pràctiques realitzades.

- Breu esquema resum sobre el temps de la representació: Instantaneïtat, duració, Atemporal, Temps simbòlic,Temps subjectiu, Seqüencialitat

-Resum característiques i funcions del director de fotografia (audiviusual visionat a classe)
-important! Esquema i explicació sobre el Significat expressiu dels plans que hem treballat a classe.
aaaaaaaa aaaa
   
 FRONTAL (PMC) LATERAL (PM)
   
PICAT (PS) CONTRAPICAT (PG)
   
ZENITAL (PS) NADIR (PS)
   
   




vegeu l'exemple en dibuix:

 
  • Obre un compte al google SEGUINT LES INDICACIONS de l'aula. Sigueu curosos o bé no podreu rebre la informació necessària per al curs. Recorda: dos dígits del número de llista. 

01nomcognom@gmail

  • Una vegada realitzada l'activitat proposada a la presentació desa i envia-la a l'adreça Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. amb la imatge proposada. Recorda que el correu ha de dur el teu nom i cognoms a l'assumpte.

 




Portrait of a woman with her mobile phone, Maciej Toporowicz, NYC
La tecnologia digital ha retornat a la fotografia la frescor pròpia d'un mitjà popular, social i divertit i, al mateix temps, ha aportat força a ls mitjans professionals de comunicació, contribuint a la seva expansió 


TREBALLS DELS ALUMNES 15-16
TREBALLS DELS ALUMNES 16-17
TREBALLS DELS ALUMNES 18-19

Llistat de elements que cal adjuntar al vostre dossier

  • Cartipàs
  • Portada (creació personal àopcional)
  • Esquema elements La Comunicació Audiovisual: el procés de la comunicació. (definint elements)
  • Mapa conceptual dels mitjans de comunicació de masses
  • RESUM ESQUEMA PERSONAL DE L’AUDIOVISUAL TV3 FOTOPERIODISME
  • RESUM CODI QR característiques del fotoperiodisme 
  • Resum/ esquema CODIS DE PERCEPCIÓ: LA TEORIA DE LA GESTALT sobre la PERCEPCIÓ VISUAL*
  • Esquema FUNCIONS DE LA IMATGE (recordeu que cal afegir funció exhortativa...)

Es valorarà subratllat / llistat de dubtes / adjunció de les pràctiques realitzades.
Es valorarà adjunció d'imatges de figures retoriquques del treball en grup.

La publicitat és una gran font d'imatges que ens criden l'atenció. Ho hem treballat a les funcions de la imatge i als recursos expressius de la imatge.
Aquesta activitat es basa en un exemple real, on entra en joc el RETOC FOTOGRÀFIC. Per fer-ho cal que descarreguis la imatge que trobaràs a la notícia següent del diari el punt.



Has de realitzar la teva imatge publicitària mantenint el mateix esquema compositiu però adaptant l'slogan i imatge a la teva campanya (promoció del batxillerat de l'escola, promoció de l'equip de bàsquet, foment del reciclatge, denúncia de l'assetjament escolar, etc...) 
Tot seguit hauràs de realitzar la teva feina de retoc d'imatges que t'ofereix la tecnologia d'avui en dia. A la xarxa hi trobaràs centenars de tutorials de com fer-ho.

UTILITZEU L'EDITOR http://photoshopen.blogspot.com
INVESTIGUEU L'ÚS DE LES CAPES I , A PARTIR D'UNA IMATGE VOSTRA, ELABOREU LA FOTOCOMPOSICIÓ PER TAL D'ACONSEGUIR LA FUNCIÓ EXPRESSIVA DESITJADA.

Cal que, d'entrada, partiu d'una fotografia vostra i hi afegiu el cap d'un animal (trobada per internet). Cal que us familitaritzeu amb l'ús de les capes. Us pot facilitar molt la feina partir d'un fons blanc o monocromàtic. Recordeu que cal seguir el mateix esquema compositiu, afegint el text i elments (logotips, slogan, etc) que trobem a l'original.


ELS QUE PREFERIU EL PROGRAMARI LLIURE:
Descarrega't el GIMP (editor gratuït sota llicència lliure) o bé utilitza l'editor d'imatges que prefereixis. (ELS QUE TINGUEU A CASA ALGUN EDITOR PROFESSIONAL COM EL PHOTOSHOP TAMBÉ EL PODEU EMPRAR)
 



Per entregar la vostra imatge podeu fer-ho usant el compte de correu que heu creat per a l'assignatura i pujant l'exercici al drive (trobareu una carpeta compartida on haureu d'anar penjant els vostres treballs).
Us deixo un accés directe a la carpeta d'aquesta pràctica. Recordeu que la imatge ha de dur per nom el vostre identificador.
https://drive.google.com/drive/folders/1rc6VP5WIjUugnusYRRamTtD8jzSR7B2E?usp=sharing

Desa la imatge final seguint els paràmetres següents a la carpeta que especifiqui el mestre.


En primer lloc deseu la imatge en format JPG amb el vostre identificador_retoc1 (el vostre correu, per exemple 01.JoanGarriga_retoc1)

Pugeu la imatge que heu desat amb el vostre identificador a la carpeta compartida
IMPORTANT:

  1. no envieu la imatge a la bústia de l'assignatura
  2. ni la deseu en el format del programa que heu emprat com les extensions .psd (photoshop), xcf (gimp), etc...

RECORDEU: Mida de la imatge: Un A-5 a 300 ppp 1748 x 2480 píxels. (cal considerar la resolució d'impressió, és a dir, els put-nos per polzades (ppp) als quals es pot imprimir una imatge digital de qualitat. A partir de 200 ppp podem dir que la resolució d'impressió és bona, i si volem assegurar-nos hem d'assolir els 300 ppp perquè moltes vegades l'òptica de la càmera, la neteja de l'objectiu o el processador d'imatges de la càmera digital disminueixen la qualitat.Naturalment, si la vostra imatge té un format vetical caldrà invertir els paràmetres referents a la mida de la imatge.


treballs antics 14-15
treballs 15-16

Joomla templates by a4joomla