A- A A+

La publicitat és una gran font d'imatges que ens criden l'atenció. Ho hem treballat a les funcions de la imatge i als recursos expressius de la imatge.
Aquesta activitat es basa en un exemple real, on entra en joc el RETOC FOTOGRÀFIC. Per fer-ho cal que descarreguis et fixis en les imatges següents.

Has de realitzar la teva imatge publicitària mantenint el mateix esquema compositiu però adaptant l'slogan i imatge a la teva campanya (promoció del batxillerat de l'escola, promoció de l'equip de bàsquet, foment del reciclatge...)
Tot seguit hauràs de realitzar la teva feina de retoc d'imatges que t'ofereix la tecnologia d'avui en dia. 
A la xarxa hi trobaràs centenars de tutorials de com fer-ho. Descarrega't el GIMP (editor gratuït sota llicència lliure) o bé utilitza l'editor d'imatges que prefereixis. (També podeu aventurar-vos a realitzar la pràctica des del vostre mòbil)

Cal que, d'entrada, partiu d'una fotografia vostra i poseu en pràctica algunes dels RECURSOS EXPRESSIUS DE LA IMATGE. Cal que us familitaritzeu amb l'ús de les capes. Us pot facilitar molt la feina partir d'un fons blanc o monocromàtic. Recordeu que cal seguir el mateix esquema compositiu, afegint el text i elments (logotips, slogan, etc) que trobem a l'original.


OPCIÓ A:



OPCIÓ B:


RECORDEU QUE EN QUALSEVOL DELS EXERCICIS CAL QUE AFEGIU UN TEXT TENINT EN COMPTE LA RELACIÓ QUANTITATIVA I LA RELACIÓ SIGNIFICATIVA:
El text té a més el poder de concretar el caràcter polisèmic de la imatge, establint així, el seu valor de suport del significat. Els textos i imatges es complementen formant una interacció de la qual s'enriqueix el sentit del missatge. El text en la imatge pot tenir diverses funcions. Per tant haureu de triar una d'aquestes funcions.

1. Funció d'ancoratge.
2. Funció de relleu.
3. Funció de parasitisme.

Recordeu que la vostra proposta és lliure però es valorarà que giri al voltant d'algun tema relacionat amb l'escola i el Batxillerat. Algunes idees:
LEMA D'ESCOLA, CONCURS DE FOTOGRAFIA, FESTIVAL DE MÚSICA, ÚS RACIONAL DEL MÒBIL, BULLING A L'AULA, MALTRACTAMENT DE GÈNERE, ETC...
Es valorarà la vostra originalitat i la capacitat creativa mostrada (a banda dels elements teòrics que contingui el treball). Us he afegit un adjunt amb la imatge que vam comentar a classe.




Desa la imatge final seguint els paràmetres següents a la carpeta que especifiqui el mestre.


En primer lloc deseu la imatge en format JPG amb el vostre identificador_retoc2 (per exemple, 01.pere.martínez.cau_retoc2.jpg)
Pugeu la imatge que heu desat amb el vostre identificador a la carpeta compartida TEMA1_RETOC2_FIGURES_RETÒRIQUES. 

IMPORTANT: 


  1. no envieu la imatge a la bústia de l'assignatura
  2. ni la deseu en el format del programa que heu emprat usant les extensions .psd (photoshop), xcf (gimp), etc...

RECORDEU: Mida de la imatge: Un A-5 a 300 ppp 1748 x 2480 píxels (aproximadament). (cal considerar la resolució d'impressió, és a dir, els put-nos per polzades (ppp) als quals es pot imprimir una imatge digital de qualitat. A partir de 200 ppp podem dir que la resolució d'impressió és bona, i si volem assegurar-nos hem d'assolir els 300 ppp perquè moltes vegades l'òptica de la càmera, la neteja de l'objectiu o el processador d'imatges de la càmera digital disminueixen la qualitat.Naturalment, si la vostra imatge té un format vetical caldrà invertir els paràmetres referents a la mida de la imatge.


Us adjunto la imatge d'una altre producte que podeu trobar al carrer.

Adjunts:
AdjuntDescripcióMida (Kb)
Descarregar aquest arxiu (Retorica i publicitat-2012.pdf)Retorica i publicitat-2012.pdf 2628 kB
Descarregar aquest arxiu (zoo_figures_retòriques.JPG)zoo_figures_retòriques.JPG 58 kB
Joomla templates by a4joomla