A- A A+

EL SERVEI PÚBLIC de radiodifusió


                  A Espanya tota activitat televisiva és considerada de servei públic.

                No totes les emissores són de titularitat pública.




activitats televisives

                producció

                emissió

                difusió


models Fundadors

model Europeu

                Model públic gestionat per l'Estat

                Idees base:

                La TV és un instrument per educar, informar i entretenir

                La TV ha de ser garant del dret a la llibertat d'expressió i estar al servei del pluralisme



model Nord-americana

                L'Estat no gestiona televisions ni produeix continguts.

                Idea base:

                La TV és una activitat comercial privada.


LA TELEVISIÓ PÚBLICA

FONTS DE FINANÇAMENT PÚBLIQUES

                El pagament d'un impost directe, denominat cànon - que grava el fet de posseir un televisor-

                Les subvencions públiques provinents dels pressupostos de l'Estat

                els ingressos publicitaris provinents de la venda d'espais.

                La venda de programes en els mercats internacionals, quantitats significatives en el cas britànic i testimonial en els altres països.


El finançament de les televisions públiques en alguns països de la Unió Europea



cànon televisiu

publicitat

finançament Públic

gran Bretanya

  x





Alemanya

x





països Baixos

x   x



Irlanda

x

  x



Àustria

  x

  x



França

  x

  x

  x

Itàlia

  x

  x

  x

Bèlgica

  x

  x

  x

Espanya



  x

  x

Portugal



  x

  x




LA TELEVISIÓ PRIVADA:

FONTS DE FINANÇAMENT

                Producció i compravenda de programes

                Publicitat. L'establiment de la tarifa s'estableix tenint en compte la valoració i el perfil dels teleespectadors

                Trucades de telèfon i missatges SMS de les teleespectadors als programes


LA PUBLICITAT I EL PATROCINI A TV

Agents implicats:

                anunciants

                Agències de publicitat

                Centrals de mitjans

                Emissores de televisió

Modalitats de Publicitat:

                Anunci o espot

                patrocini

                sobreimpressions

                publireportatges

                publicitat interactiva


DESREGULACIÓ.

Es va començar a produir a partir de 1975 amb les següents conseqüències:

A Estats Units:

                Desenvolupament de la TV per cable i de la TV de pagament

                Augment de la quota de producció pròpia

A Europa:

                L'incentiu a la televisió comercial privada

                La desestabilització de la televisió pública

                La competència comercial entre televisions (públiques i / o privades)

                La flexibilització de la regulació de la publicitat

                Desenvolupament de la TV de pagament

                El sector privat domina la TV per cable i satèl·lit

La TELEVISIÓ de pagament

És un servei de televisió -suministrado via hertziana (satèl·lit o terrestre) o per cable- que ofereix la possibilitat d'accedir a programacions específiques a canvi d'una quota.

modalitats:

                Pagament d'un abonament -generalment mensualment.

                Pagament per consum o pagament per visió.

funcionament tècnic

L'estació de televisió emet un senyal codificat, que un aparell present a casa de l'abonat -el decodificador- és capaç de restituir per a la seva visió és televisió.


Els grans esdeveniments

Mitjana Events (ME) o esdeveniments mediàtics.

Són esdeveniments de rellevància nacional o internacional que congreguen davant del televisor a grans sectors socials.

Característiques:

                Planificats i anunciats o imprevistos, però sempre únics.

                Es retransmeten en directe.

                Succeeixen fora dels estudis de televisió.

exemples:

Funeral de Diana de Gal·les, Visita de Joan Pau II a Cuba, Jocs Olímpics, casament de la infanta Cristina de Borbó, atemptat contra les Torres Bessones a Nova York l'11 de setembre de 2001 ...


VEURE TELEVISIÓ

Podem globalitzar les actituds davant el fet de veure la televisió en tres grans grups:



1.- "els apocalíptics" per als que les emissions televisives afavoreixen la manipulació, l'alineació ja que tot violència, sexe, llenguatge groller ... teleporqueria.



2.- "els integrats" per als quals les emissions televisives constitueixen un dels mecanismes bàsics de socialització i una de les principals fonts d'informació.



3.- "els televidents actius" aquells capaços d'analitzar críticament els productes audiovisuals oferts i de donar als mateixos significats funcionals per a les seves necessitats.



Joomla templates by a4joomla