A- A A+

Altres factors influents en el missatge publicitari són:

La mida.

És un factor important en publicitat, ja que com més voluminós sigui més gran serà la possibilitat que se li presti atenció.

  • Petit anunci a la cantonada d'una primera pàgina de diari
  • Petit anunci centrat entre dues columnes de text
  • Anunci a mitja pàgina en vertical (columna)
  • Anunci publicitari a tota pàgina
  • Anunci publicitari a tota pàgina
  • Anunci a doble pàgina de pel·lícules Kodak
  • Anunci a doble pàgina de White Label
  • Poster publicitari Tanca publicitària

 El color

El color atrau més que el blanc i negre o el to monocrom. D'altra banda, el procés de l'efecte del color es desenvolupa en la consciència de l'individu en forma de sentiments que reflecteixen la reacció de la persona cap a les diferències cromàtiques, per això el colorit ofereix més matisos d'evocació. El valor i la influència dels colors es determinen per l'entorn en què es troba l'individu. La llum crea un ambient determinat La marca com a centre principal d'atenció

 

  • Anunci de telèfons mòbils Nokia
  • Anunci en gris de Burberry
  • Anunci en gris de Lacoste
  • Anunci en sèpia.
  • Donna Karan Anunci en blau. Horizon de Guy Laroche

 La llum i la forma.

La il·luminació és gairebé tan important com el color, ja que el criteri és la visibilitat òptima de l'objecte o del producte. Pel que fa a les formes, aquestes han de ser simples. Moltes firmes de prestigi recorren a la simplicitat de l'anunci, de manera que el que destaqui com a centre principal sigui la marca.

  • Contrast del color sobre el gris.
  • Anunci de Canal Digital,Cinema Classic.
  • La tipografia en color sobre la imatge en B / N produeix un fort efecte de contrast
  • Contrast de color. Cointreau

El contrast.

El contrast en el missatge provoca un xoc perceptual, genera sorpresa i, com a conseqüència, atenció. Hi ha moltes maneres i graus de contrast que poden desenvolupar-se entre formes, tons, colors, mides o continguts.

  • Contrast per les formes i el color. Anunci de Sopa de tomàquet Heinz
  • Color selectiu en una part de la imatge.
  • Anunci per Tiffany L'anunci sense la nota de color del producte
  • L'anunci de Havana, manté la seva atracció pel contrast cromàtic que suposa el pot de perfum.Omega

Gràficament són molt importants els contrastos produïts pels efectes de color selectiu dins d'una imatge en blanc i negre o la presència d'una imatge en gris en una pàgina o revista a tot color.


El moviment.

Un anunci dinàmic exerceix una atracció superior a la d'un anunci estàtic.

  • Anunci dinàmic. Ericsson Mòbils. Aldabaldetrecu
  • Imatge dinàmica. Anunci Be Magnetic de Beefeater
  • Imatge estàtica. Anunci de DrScholls

Els petits detalls.

Poden decidir en gran mesura l'èxit d'un producte, pel seu efecte diferenciador.

  • Qui fa servir Adidas, pot donar l'avantatge de distanciar del punt de penal. Sempre serà un guanyador
  • Pocs adverteixen el detall de les petjades de pilota embeguda en l'angle de l'anunci d'Adidas, que a més representa una porteria de futbol.
  • Anunci de Got Milk. Revista Vanity Fair, 2001 El petit detall de la taca de llet sobre la boca dels personatges de l'anunci de Got Milk, li ha fet recognoscibles i famosos.

L'insòlit.

La incorporació d'imatges inusuals o incongruents, pel seu contingut, mida, punt de vista, color o altres característiques, provoquen un xoc perceptual que afavoreix l'atenció del receptor.

  • Anunci d'un producte de veterinària. Enervit. Anunci de Vozka Smirnoff.
  • Anunci de whisky Chivas Regal.
  • Detall d'una fotografia d'Elliot Erwitt
  • Anunci de la marca Louis Boston
  • Anunci de la marca Louis Boston
  • Models. Fotografia de Gigli. 1960
  • El millor del cinema espanyol a Canal Plus
Joomla templates by a4joomla